Свято «Ми любим тебе, Україно!»
Мета: поглибити знання дітей про державні та народні символи України; закликати всіх цінувати та берегти рідну землю, її символи, звичаї, традиції та обряди; зміцнювати громадянські якості учнів; формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем; утверджувати єдність України, нероздільність її території; виховувати почуття патріотизму.
Обладнання: символи України, карта України, синьо-жовті кульки, вишиті рушники, на столі хліб –сіль, записи українських пісень, букви (ми любимо Україну), м’яч .
На свято запрошуються учасники АТО і їм вручаються квіти.
Зала святково прикрашена рушниками, плакатами, малюнками дітей, державною символікою, блакитними та жовтими кульками, виробами, які виготовляли діти , карта України, звучать українські пісні.
Благословенна будь, земля моїх батьків
І щедра нива степових просторів
Що пам’ятає славу козаків
Своїх захисників, своїх героїв
Ми дуже любимо свій край
І любим Україну
Її лани, зелений гай,
В саду рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками
Там ми співаємо пісні
Змагається він з нами.
Ведуча: Україна… В одному цьому слові бринить музика смутку і жалю. Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю. Україна – це земля, де ми народилися й живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Усім нам має бути люба й дорога наша мати – Україна
Ведуча:
Україна! Скільки глибини у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, Полісся і Крим, біленькі полтавські хати і велич міських краєвидів - все це наша Україна. Складною і бурхливою була твоя доля, рідна земле! Топталися по тобі орди чужинців, ворожі пазурі роздирали твоє тіло. Дітей твоїх вели загарбники у неволю. Над тобою свистіли гостродзьобі стріли, чорною смертю дихали жерла гармат, шугали ненависні залізні круки, вирували нескінченні битви за твою честь і свободу.
Учень: Україна моя починається
Там, де доля моя усміхається,
І як небо, як даль солов’їна
Не кінчається Україна.
Україна! Скільки глибини у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки, Карпатські верховини і донецькі простори, Полісся і Крим, біленькі полтавські хати і велич міських краєвидів - все це наша Україна. Складною і бурхливою була твоя доля, рідна земле! Топталися по тобі орди чужинців, ворожі пазурі роздирали твоє тіло. Дітей твоїх вели загарбники у неволю. Над тобою свистіли гостродзьобі стріли, чорною смертю дихали жерла гармат, шугали ненависні залізні круки, вирували нескінченні битви за твою честь і свободу.
Учень: Україна моя починається
Там, де доля моя усміхається,
І як небо, як даль солов’їна
Не кінчається Україна.
Краю мій рідний, земля моя колискова! Із садками вишневими і солов’ями співучими, вербами кучерявими і джерелами чистими, дорогами тополиними і лелеками білокрилими, росами голубими і райдугами семицвітними, із золотими китичками хмелю та соняшниками і мальвами квітучими, рушниками гаптованими і червоними кетягами калини, з хлібом-сіллю гостинними і людьми працьовитими, ланами широкими і небом блакитним присягу прийми від мене, що оберігатиму тебе і любитиму, бо одна ти, як життя.
Діти співають пісню «Одна калина» Софії Ротару
Учень . Святою для кожної людини є земля, де вона зробила перший крок,вимовила перше слово, почула мамину пісню, пішла стежиною до школи. Ці почуття вічні. Так, для кожного з нас найдорожча і найрідніша та земля, на якій ми народилися, де живуть наші батьки, рідні, де поховані наші предки. Це — наша рідна земля, наша Україна.
Ведуча: Давайте згадаємо символи нашої держави. Що вони означають? Де їх використовують?
Кожна країна світу обов'язково має свої символи. «Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб, Держаний Гімн України».
Герб — розпізнавальний знак держави. На Україні це золотий тризуб на блакитному тлі. Існує близько сорока версій пояснення тризуба: це риболовний гарпун, вила бога Нептуна, уособлення природних стихій (повітря, води й землі), а можливо відображено триєдність життя: батько — мати — дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов.
Гімн — урочиста пісня, прийнята як символ державної, національної єдності. Слова національного Гімну «Ще не вмерла Україна» написав відомий український поет Павло Чубинський, а музику — композитор Михайло Вербицький.
На підлозі намальована карта України під звуки будь-якої української пісні діти стають на межі тримаючи у руках прапорці , синьо-жовті кульки, цим показують єдність нашої держави і любов до неї
Учень . Про свою любов до рідної України діти підготували вірші. (Читання віршів дітьми)
Виступ з буквами ( М И Л Ю Б И М О У К Р А Ї Н У )
під музику «На світі є одна країна, яку люблю - це Україна»
Ведуча: Ми українці. А чи знаєте ви, які риси характеру притаманні українцям? Пропоную стати у коло, передавати ось цей віночок з рук у руки і називати риси наших співвітчизників.
ГРА «ЯКІ МИ?»
ДІТИ: (добрі, розумні, привітні, щирі, веселі, культурні, виховані, усміхнені, сильні, дужі, завзяті, працьовиті, співучі, щедрі, гостинні, чепурні,).
Ведуча : Хочу перевірити чи знаєте ви, діти, чим багата наша країна. Я буду промовляти слова і, якщо назване є в Україні, ви плескаєте в долоні, а якщо немає - тупочете ногами. ( річки, гори, моря, пшеничні поля, океан, ліси, пустеля, міста, села, джунглі, квіти, родючий грунт).
Ведуча: У кожного народу є свої страви, є вони і в українців. А ви знаєте, які?
ГРА «ЛОЖКУ ПЕРЕДАЙ – СТРАВУ УКРАЇНСЬКУ НАЗИВАЙ»
ДІТИ: «Українські ми малята, будемо страви називати» (борщ, вареники, пампушки, галушки, сало, гречаники, капусняк, куліш, голубці)
Ведуча:: Малята, а чи можна за ім’ям дізнатися, українці ви чи ні?
ДІТИ: Можна.
Ведуча:Так, українські імена відрізняються від імен людей інших країн. Наприклад, в Америці хлопчика називають Джон, в Росії – Ваня, а в Україні – Іванко. А ви знаєте, якими іменами називають дітей в Україні?
ГРА «НАЗВИ ІМ’Я» (з м’ячем)
Жан-Іван, Майкл - Михайло, Ніколя – Микола, Пітер – Петро, Ханна –Ганна, Стів – Степан, Джон – Іван, Хелен – Олена, Анна – Ганна, Аксінья – Оксана, П’єр – Петро.
Ведуча: Сьогодні, діти, ми говорили про нашу країну, про нашу рідну Україну.
Кожен з нас бажає нашій країні миру, процвітання, добробуту.
Покладіть праву долоньку до серця, відчуйте, що воно говорить?
1: Я все люблю в своїм краю: криницю, звідки воду п’ю,
Та повні гомону ліси, та дзвони срібної роси.
2: Я все люблю в своїм краю: ось під веселкою стою,
Ось дощ веселий напоїв тужавий колос рідних нив.
3: Я все люблю в своїм краю: найбільше – матінку свою,
І ще ласкаву, радісну, єдину…
Люблю, як сонце, Батьківщину.
4: Люблю тебе я, мила Україно!
І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Я буду вчитись в школі на відмінно,
щоб мною ти пишатися могла.
5: Люблю твої ліси, струмки, джерельця і все – усе, що є в моїм краю!
За нашу рідну Україну,
Що берегли усі віки -
Низький уклін і тричі "СЛАВА!"
вам Українські захисники!
Що берегли усі віки -
Низький уклін і тричі "СЛАВА!"
вам Українські захисники!
Виступи гостей учасників АТО
Немає більшого покликання, як захищати рідну землю. Бережіть, шануйте, любіть свою країну, вивчайте традиції свого народу, пишайтесь тим, що ми — українці . СЛАВА УКРАЇНІ. ГЕРОЯМ СЛАВА!Виховна година
Тема: Україна – рідний край
Мета: розширити і закріпити знання учнів про Україну, прищеплювати інтерес до вивчення її географії, історії, звичаїв і культури рідного краю; розвивати пам'ять , мислення; виховувати інтерес до історії України, шанобливе ставлення до символів держави, патріотизм.
Обладнання: карта України, глобус, символи держави, прислів’я, загадки про Україну, запис Державного Гімну України, будь яка українська народна пісня , пісня «Пливе кача», вишиті рушники,папір, клей, ножиці,свічки.
Хід заняття
І Організація класу
Звучить українська народна пісня
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Робота над загадками
•На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово:... (Україна).
М.Петров
•Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
Учитель. Як вигадаєте, чому землю, на якій ми народилися, ми любимо понад усе на світі, називаємо Батьківщиною? (Відповіді учнів.)
Учень. Моя Батьківщина - це вишеньки цвіт
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина - це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Моя Батьківщина - це наша сім'я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і я,
Всі рідні і друзів багато.
Моя Батьківщина - це злагода й мир
Та небо бездонне и чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
Моя Батьківщина — ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.
ІІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні ми дізнаємося про те, де знаходиться наша земля, яку вона має площу, про символи держави та ще багато цікавого.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Учениця. Погляньте на глобус. На ньому ви знайдете океани і материки. На материках є чимало різних держав, у якіх живуть люди. Всі вони різняться між собою кольором шкіри і розрізом очей. Кожний народ має свою культуру і побут, свою мову, свої звичаї. Батьківщина для кожної людини, як рідна ненька, її не можна ані купити, ані заслужити, вона у кожного одна. Ми живемо в Україні, тому і називаємося українським народом. Чи знаєте ви, у якій частині світу розташована Україна? (Відповіді учнів.) Ось подивіться, де вона знаходиться на глобусі. На глобусі вона маленька, тому краще розглянемо її на географічній карті. (Показує на карті.)
Запитання для бесіди
Яка столиця України? (Київ.) Яка найбільша річка протікає по території України? (Дніпро.) Яка площа України? (603,7 тисяч кв. км.) Назвіть найбільші міста України. (Львів, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк.)
Розгляньте на карті гори. Як вони називаються? (Карпати, Кримські гори.)
Є у нас степи (показує), ліси (показує).
А тепер на карті нашої Батьківщини спробуємо знайти ту маленьку батьківщину, де ми з вами живемо (показує село на карті). Кожна людина живе у селі чи у місті, і саме з цих маленьких місцинок складається наша велика Батьківщина, що зветься Україною. Чи знаєте ви,скільки людей проживає в Україні? (Близько 48 млн чол.) Для них Україна є Батьківщиною. Вони люблять її і захищають зараз від ворогів.
Гра « Збери прислів’я»
Рідна земля і а вдома краще
Де не є добро, та вдома миліше
За морем тепліше, в жмені мила
Україна - велика незалежна держава із славною історією, багатими традиціями.
24 серпня ми святкуємо День незалежності України, тому що 24 серпня 1991 р. було проголошено акт про незалежність України.
Наш Герб - тризуб. Це воля, слава й сила. А ще тризуб означає триєдність життя: найдужчий - тато, наймудріша - мати, а плід любові - дитя.
• Які кольори має Державний Прапор України? Що вони означають?
Прапор України
Україна - це небо блакитне,
А в тім небі - зірки золоті,
Сяють нам з високості привітно
Ці два кольори, ніжні й прості.
Україна - це жовта пшениця
І блакитні волошки у ній.
Гей, як небо кругом - подивися!
-В тій країні коханій моїй!
Угорі - небозвід оксамитний,
А внизу — колосисті поля.
Край вітчизняний, край наш привітний -
Рідне небо і рідна земля. (П. Дубів)
Герб і Прапор - державні символи України.
Хто назве третій державний символ України?
Гімн - урочиста патріотична пісня, що славить країну. Слухати її треба стоячи.
Віднови речення.
Коли звучить... (Гімн України) — потрібно встати, гордо і голосно співати.
(Гімн)... напам'ять треба знати, разом з усіма співати.
Біля... (Прапора Україна) зупинись, честь віддати не лінись.
Наш... (герб) — тризуб: запам'ятай і про це не забувай.
Робота над загадками
• Символ нашої держави —
Це тризуб жовто-яскравий. (Герб)
• Синє небо, жовте жито —
Цю святиню знають діти. (Прапор)
Коли звучить він — всі встають,
До серця руку прикладають,
І вголос, й подумки співають,
І Україну прославляють.
(ГімнУкраїни)
(Слухання Державного Гімну України).
Учень. Народний оберіг - це предмет, що має чудодійну силу й приносить його власникові щастя, удачу, оберігає від небезпеки. Вважалося, що річ, зроблена добрими руками і з добрими думками, мала магічну силу, яка захищала людину в найвідповідальніші хвилини її життя. Така річ оберігала від хвороб, ран, бід, від дурного погляду, від кулі на полі бою. А що ж було таким оберегом в українців? (Відповіді учнів.) Оберегами були, як правило, вишиті рушники, вишиті сорочки, вишиті мішечки для тютюну - табакерки, розшиті пояси і т. ін. Вишиваючи будь-яку річ, мати, наречена або сестра з любов'ю та найкращими почуттями думала про свою найближчу людину, і та висока і світла енергетика передавалася на вишивану річ з кожним порухом голки. Тому і сорочка, і пояс, і рушник та й інші речі мали магічну силу.
Вчитель І ми сьогодні звами виготовимо невеличкі обереги для наших солдатів і передамо їх в зону АТО. ( Діти з паперу вирізають янголів, сердечка, українські прапорці, квіти тощо)
V УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Учень. Я люблю кожну квіточку в полі
І струмок, що до річки біжить.
І високі, до неба, тополі,
Й чисту-чисту небесну блакить.
І у синьому небі лелеки,
Й журавлину осінню печаль.
Й споришеві стежки, що далеко
Розійшлись по землі в синю даль
У маленькі свої долоньки
Я промінчики сонця ловлю.
Україну мою, рідну неньку,
Я усім своїм серцем люблю
Вчитель. Давайте створимо коло єдності .( На підлозі намальована карта України і діти стають на межі , беруться за руки у руках вони тримають прапорці, стрічки жовто-блакитні) Наше коло символізує, що наша Україна єдина,неподільна, суверенна.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Які ви знаєте державні символи України?
Яку назву має Гімн України?
Як потрібно ставитися до державних символів України?
Яку ми хочемо бачити Україну?
І на останок я пропоную вшанувати пам'ять всіх хто загинув боронячи нашу незалежність, гідність
( Запалюємо свічку і передаємо по колу. Звучить пісня «Пливе кача»)
Немає коментарів:
Дописати коментар